SUMMER SALE - MINDST 40% RABAT - SHOP HER!  

Handelsbetingelser

1

Generelle vilkår og betingelser

Udbyderen af webstedet www.ditur.dk er Ditur.dk ApS, org. nr. 35636919 (CVR), Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager, Danmark. 

Ditur.dk benytter loven om forbrugerkøb samt fjernsalgsaftaler. Når du accepterer et køb hos os, accepterer du vores generelle vilkår og betingelser, der er gældende på det pågældende tidspunkt, og du bekræfter dermed, at de oplysninger, du oplyser, er korrekte. For at afgive en ordre skal du være myndig, 18 år, eller have samtykke fra en forælder eller værge. 

Vores købsbetingelser kan ændres, og vi har ret til ensidigt at ændre disse betingelser og vilkår. Alle ændringer, som vi foretager, træder i kraft, efter at de ændrede betingelser og vilkår er blevet gjort tilgængelige på vores websted. 

 

Oplysninger om Ditur.dk

Virksomhedsregistreringsnummer: (CVR) 35636919
E-mail: [email protected]
Telefon kundeservice: +45 60570735
Åbningstider kundeservice: Mandag til torsdag kl. 09.00 - 18.00 og fredag kl. 09.00 - 15.00.
Kontaktformular findes her
Help Center: Få svar på vores oftest stillede spørgsmål her

 

Adresse for lager, lagerbutik og hovedkontor

Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager, Danmark. 

 

Bestillingsprocedure 

Ditur.dk har åbent 24 timer i døgnet, så du kan altid handle hos os. For at handle skal du tilføje de ønskede varer til din indkøbskurv og derefter gå videre til kassen, hvor du nemt og sikkert kan betale for din ordre. 

Alle transaktioner gennemføres med betalingsformidleren Reepay, som samarbejder med Nets og Teller, hvor følgende korttyper accepteres: Visa, Mastercard, Dankort, Maestro, Mobilepay og Viabill. 

Når din ordre er gennemført og godkendt, modtager du en skriftlig ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du angav ved kassen. Alle ordrer betragtes som bindende. Hvis du har afgivet en ordre ved en fejltagelse, skal du derfor straks kontakte os. 

 

Annullering af ordre 

Ditur.dk kan vælge at annullere en ordre, hvis det ikke er muligt at levere en vare. Du vil blive underrettet herom, hvis dette skulle ske.

 

Priser og gebyrer 

Alle priser er angivet inklusiv moms og i danske kroner.
Priserne omfatter ikke forsendelse og andre omkostninger. 

En kampagne gælder for vejledende priser og kan ikke kombineres med andre rabatter eller kampagnetilbud. 

Vi forbeholder os retten til at ændre i vores priser og gebyrer på grund af omstændigheder, som vi ikke har indflydelse på, f.eks. væsentlige ændringer i købspriser, valutaændringer eller momsændringer. Der opkræves forsendelsesomkostninger. Læs venligst mere om dette i afsnittet “Forsendelse og levering”. 

 

Prisfejl 

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Betaling 

På Ditur.dk kan du betale med kort, afbetaling, mobil betaling eller gavekort. 

For at sikre en sikker håndtering af betalinger på Ditur.dk, samarbejder vi med, Reepay, Nets og Teller. 

 

Kort

Ved kassen kan du vælge at betale med kreditkort. Vi accepterer Visa, Mastercard og Maestro udstedt i de nordiske lande. Når du vælger at betale med kreditkort, bliver du opkrævet direkte på købstidspunktet. Det betyder, at du som køber ikke længere kan bruge det reserverede beløb, efter at du har gennemført din ordre hos os. Beløbet hæves naturligvis først, når varerne er pakket og afsendt fra vores lager. 

 

MobilePay

Du har mulighed for at betale med MobilePay. Når du bruger denne metode, vil pengene blive trukket fra det kort, der er koblet op på din MobilePay-konto. 

 

ViaBill

Du har mulighed for, at lave en afdragsordning og betale gennem ViaBill. 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente- og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere om ViaBill her

 

Gavekort

Hvis du har et gavekort fra Ditur.dk, kan du bruge det som betaling ved at indtaste den unikke kode ved kassen. 

I vores Help Center kan du læse mere om, hvordan du betaler med et gavekort. 

 

Forsendelse og levering 

Hos Ditur.dk tilbyder vi dag til dag-levering, og vi har under hvert produkt angivet en time-counter for, hvornår det specifikke produkt skal bestilles for at blive sendt afsted samme dag. Efter afsendelse af varen vil du i over 90% af tilfældene have ordren den næste dag. Vi har i samarbejde med GLS dag til dag-levering i hele landet, ligesom vi også leverer om lørdagen til udleveringssteder. Det er dog ikke alle udleveringssteder, der har åbent om lørdagen, så hvis du skal være sikker på, at din pakke kan blive leveret om lørdagen, så skal du kontakte den pågældende pakkeshop.  

Så hvis du mangler en gave i sidste øjeblik, så er Ditur.dk og dag til dag-levering løsningen på dit problem.

Det er også muligt at hente din ordre i vores fysiske butikker. Du kan læse mere om åbningstiderne lige her.

Leveringsomkostninger

Ditur.dk tilbyder hurtig og sikker levering af din ordre i samarbejde med GLS og DAO.
Leveringen hos Ditur.dk koster 29 kr. uden omdeling og 39 kr. med omdeling.

 

Leveringstid

Leveringstiden afhænger af, om en vare er på lager eller ej. På alle produkter kan du se den aktuelle lagerstatus.
På lager: 1-3 arbejdsdage
Ikke på lager: 2-5 arbejdsdage

Hvis leveringstiden afviger fra standarden, vil det stå under den enkelte model. Leveringstiden afviger, hvis uret ikke er på lager.

Hvis ikke du har modtaget din vare indenfor 10 arbejdsdage, bedes du kontakte vores kundeservice.

 

Fragtmetoder

Ditur.dk tilbyder hurtig og sikker levering af din ordre i samarbejde med GLS og DAO.

GLS Pakkeshop
Du kan vælge at få din pakke leveret til en pakkeshop nær dig. Du skal blot søge dit postnummer ved bestillingen, hvorefter de valgte muligheder for pakkeshops inden for dit område vil komme op.
Denne leveringsmetode koster 29 kr. 

GLS Privat
Du kan vælge at få din pakke leveret til din hjemmeadresse med GLS. Du skal blot angive adressen, hvor pakken skal leveres.
Denne leveringsmetode koster 39 kr. 

GLS Arbejdsadresse
Du kan vælge at få din pakke leveret til din arbejdsadresse med GLS. Her er det vigtigt, at du er på adressen inden for tidsrummet, hvor pakken leveres.
Denne leveringsmetode koster 39 kr.

DAO Privat
Du kan vælge at få din pakke leveret til din hjemmeadresse med DAO.
Denne leveringsmetode koster 39 kr. 

DAO Pakkeshop
Du kan vælge at få din pakke leveret til en pakkeshop nær dig. Du skal blot søge dit postnummer ved bestillingen, hvorefter de valgte muligheder for pakkeshops inden for dit område vil dukke op.
Denne leveringsmetode koster 29 kr. 

Afhentning i butik:
Du har mulighed for at afhente din vare i en af vores fysiske forretninger i hhv. Hasselager og Aarhus C. Du kan læse mere om vores åbningstider for begge butikker lige her
Denne leveringsmetode er selvfølgelig gratis at gøre brug af.

 

Hvilke lande leverer I til?

Vi leverer til mere end 150 lande gennem DHL Express, så der er god mulighed for, at vi også kan levere ordren til netop dig.

Hvis du er i tvivl om vi leverer til det land, du bor i, skal du være velkommen til at kontakte kundeservice på [email protected]. Vi svarer indenfor 24 timer på hverdage.

Hvis du har en adresse i Norge eller Sverige, anbefaler vi, at du køber fra vores lokale webshops: Ditur.no eller Ditur.se.

 

Transportskader

Hvis din pakke har synlige tegn på skader, er det en god idé at dokumentere dem med billeder og undersøge indholdet grundigt. Kontakt vores kundeservice så hurtigt som muligt, så vi sammen kan finde en løsning, uanset om det er en ny vare eller en tilbagebetaling. Hvis du kan se, at pakken er blevet åbnet, opfordrer vi dig til ikke at tage imod pakken og derefter kontakte os. Hav venligst dit ordrenummer klar, så vi kan hjælpe dig hurtigere.



Returnering 

Hos Ditur.dk har du altid 99 dages fuld returret fra købsdatoen. Det betyder, at du kan annullere dit køb eller ombytte din vare. Inden de 99 dage er udløbet, skal du give os besked via e-mail eller telefon. Hvis du overskrider 99-dages returperioden, udløber din returret.

I tilfælde af ombytning returneres varerne, og dine penge refunderes. Du kan derefter bestille en ny vare på www.ditur.dk.

Hvis du har fået indgraveret dit produkt, udløber din ret til at returnere produktet, og du kan derfor ikke annullere dit køb eller ombytte til et andet produkt.

 

Ombytning

Hvis du ønsker at returnere/ombytte din vare, skal du benytte vores returportal lige her, hvor du skal udfylde retursedlen og derefter modtager en returlabel.

Da vores lager pakker din ordre med det samme, kan vi ikke ændre i din ordre. Har du fortrudt eller ombestemt dig, er du nødt til at returnere. 

Vi beder dig om at udfylde dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer og dit ordrenummer. Når du har udfyldt formularen, kan du downloade en returlabel. Vi sender også en kopi af returlabelen til den angivne e-mailadresse. Udskriv venligst returlabel og læg retursedlen i pakken sammen med dine varer. Sørg for, at al tekst og stregkoden er synlig. Brug af returlabel koster 39 kroner, som modregnes når du får pengene refunderet. Når du bruger vores label, er din pakke fuldt forsikret og sporet under forsendelsen.

Du skal sende din returpakke til vores adresse (den er angivet på returlabelen, når du bruger vores returportal):

Ditur.dk ApS
Elmegårdsvej 12
8361 Hasselager, Danmark  

Du har også mulighed for at ombytte din vare i en af vores fysiske forretninger i hhv. Hasselager og Aarhus C. Du kan læse mere om vores åbningstider samt finde adresse for begge butikker lige her.

Vi behandler din retur hurtigt og effektivt inden for 2-7 hverdage. I travle perioder kan behandlingstiden dog variere op til 14 dage.


Varens stand når du returnerer den

Når du køber en vare fra Ditur.dk, har du ret til at prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis du derfor har fjernet plastik og/eller led på dit ur, bortfalder din returret, og vi kan derfor ikke tage uret retur. 

Du er kun ansvarlig for en eventuel forringelse af varens værdi, hvis du har håndteret varen uhensigtsmæssigt. Varen betragtes da som brugt, hvilket betyder, at hvis du fortryder dit køb, får du kun en del af eller intet af købsprisen tilbage, afhængigt af varens handelsværdi.

 

Reklamation

Du har 2 års reklamationsret på alle varer købt hos Ditur.dk. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter at fejlen er konstateret og senest 2 måneder efter.

Når vi har modtaget din pakke, vurderer vi produktet og udbedrer fejlen. I nogle tilfælde vil vi erstatte med en ny vare eller refundere det fulde/delvise beløb.

Udbedring af forhold, som skyldes købers behandling, herunder skødesløshed eller fejlagtig behandling og hærværk, er ikke omfattet af Ditur.dks forpligtelse til udbedring.

Vores team behandler din sag hurtigt og effektivt inden for 2-7 arbejdsdage. I travle perioder kan det dog tage op til 14 arbejdsdage og i nogle tilfælde længere end det i tilfælde, hvor leverandøren af varerne er involveret. Du kan altid kontakte vores kundeservice for at få en status på din klage.

 

Tilbagebetaling

Vi refunderer beløbet til den samme betalingsform, som blev brugt på købstidspunktet.

 

Sådan reklamerer du

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du begrunde din reklamation, helst med både billeder og tekst, til os. Vi vil herefter behandle din reklamation, og du vil modtage en bekræftelse af afgørelsen.

Hvis du vil reklamere, skal du først kontakte vores kundeservice. Den nemmeste måde at gøre det på er at bruge vores reklamationsportal, som du finder her. Vent på et svar fra vores kundeservice, før du returnerer produktet til os. Vi svarer inden for 24 timer på hverdage.

Så snart du har hørt fra vores kundeservice, beder vi dig sende produktet tilbage til vores lager i den korrekte emballage:

Ditur.dk ApS
Elmegårdsvej 12
8361 Hasselager, Danmark

Forsendelsesomkostninger i forbindelse med en reklamation er gratis, medmindre reklamationen er ugyldig. Når du bruger forsendelseslabelen, som du modtager fra os, er din pakke og dens indhold fuldt forsikret og kan spores, og det er derfor vigtigt, at du bruger denne og ikke nogen anden form for forsendelse eller levering. Vi anbefaler dog, at du får en kvittering for returneringen af din pakke, når du sender den til os.

 

Garanti

Som autoriseret forhandler tilbyder vi 2 års garanti på alle dine køb hos os. Garantien dækker materiale- og fabrikationsfejl. I henhold til købeloven er det dog altid 2 års reklamationsret efter købsdatoen.

I tilfælde af en reklamation, der fører til uenigheder, følger Ditur.dk Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens anbefalinger. For oplysninger om dine rettigheder som forbruger anbefaler vi, at du besøger Forbrugerstyrelsens hjemmeside her

  

Force Majeure

Hvis Ditur.dk udsættes for force majeure, dvs. hvis vi eller vores samarbejdspartnere udsættes for f.eks. krig, krigslignende begivenheder, revolution, oprør, regeringsindgreb, strejke, lockout, blokade, naturkatastrofe, brand, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende, er Ditur.dk fritaget for opfyldelse af sine forpligtelser over for kunderne i op til ti måneder, og efter denne periode har begge parter ret til at ophæve aftalen uden at skulle betale erstatning. 

 

Privatlivspolitik

Denne databeskyttelsespolitik gælder ved indsamling og brug af personoplysninger på ditur.dk ("Websiden") og i forbindelse med køb og øvrige henvendelser i Ditur.dk ApS’ butikker. Den indeholder bl.a. oplysninger om, hvilke personoplysninger, der indsamles, hvad de bruges til, og hvilke rettigheder du har. Ditur.dk ApS, CVR-nr.: 35636919, (”Ditur” eller "vi") er ansvarlig(e) for behandlingen og kan kontaktes i tilfælde af spørgsmål.

Den databeskyttelsesansvarlige hos Ditur kan kontaktes på: [email protected]

 

Hvilken type oplysninger indsamler vi og hvorfor?

Nedenfor findes en oversigt over, hvilke personoplysninger vi indsamler om dig og formålet hermed. Vi har også beskrevet, hvad der efter vores mening udgør retsgrundlaget i de forskellige situationer:

 

Indgåelse eller opfyldelse af kontrakt

Ved køb af et af vores produkter og services registrerer vi dit navn, telefonnummer, betalingsoplysninger, hvilken type vare eller tjeneste du køber og hvornår samt eventuelle informationer om udlevering. Hvis varen skal sendes til dig, registrerer vi også leveringsadressen. Derudover vil vi også kunne behandle oplysninger om returneringer og reklamationer.

Formålet med at registrere oplysningerne er at opfylde og administrere vores aftale med dig samt følge op på salget internt i organisationen. Grundlaget for vores behandling af oplysningerne er aftalen med dig, jf. EU databeskyttelsesforordningens (General Data Protection Regulation eller "GDPR") artikel 6, b). Derudover er en del af behandlingen baseret på vores legitime behov for at kunne administrere salget på en hensigtsmæssig måde, jf. GDPR artikel 6, f), og vi har vurderet, at denne interesse vejer tungere end ulempen for dig.

 

Administration af salget

Ved køb af produkter i butikken bruger vi også dit navn eller telefonnummer som identifikation i forbindelse med betaling ved kassen. Behandlingen er baseret på vore legitime behov for at kunne administrere salget og virksomheden på en hensigtsmæssig måde, jf. GDPR artikel 6, f), og vi har vurderet, at denne interesse vejer tungere end ulempen for dig. Ved køb i butik overfører vi følgende information i maskeret form til selskaberne Google, Facebook og Instagram for at kunne følge op på, hvilken slags påvirkning vores elektroniske markedsføringsaktiviteter har på salget: E-mailadressen du har registret hos os, købssummen, produkt-ID og købsdato.

Grundlaget for behandling af denne data er vores berettigede interesse tilknyttet opfølgning af effekterne af elektronisk markedsføring samt opfølgning af salget. Vi anser, at vores interesse til at udføre behandlingen er større end den ulempe, som behandlingen eventuelt har for dig.


Reklamationer og reparationer

Hvis du reklamerer over en vare eller beder os om at foretage en reparation, har vi brug for kontaktoplysninger for at kunne registrere reklamationen eller retur og foretage reparationen med dertil hørende oplysninger om servicestatus, servicehistorik og eventuelle opgraderinger samt for at holde dig opdateret. Enkelte producenter kræver også, at du identificeres, for at de skal kunne godtage eller selv udføre reparationen.

Formålet med at registrere de ovenstående oplysninger om dig, er, at vi skal kunne opfylde og administrere vores aftale med dig, om det gælder levering, garanti, skader eller returneringer.

Grundlaget for vores behandling af personoplysninger til de formål, der er nævnt ovenover, er købsaftalen med dig, og behandlingen anses for at være nødvendig for at opfylde vores forpligtelser af aftalen. I den grad at vi udfører en begrænset behandling af dine personoplysninger for at kunne følge op på salget internt i vores organisation og overfor dig, har vi vurderet, at vores interesse i at gøre dette er større end ulempen for dig. For eventuelle krav, som rettes mod os, vil vi også kunne indsamle dine personoplysninger i den grad, det er nødvendigt for at kunne opfylde eller forsvare vores retslige forpligtelser.


Kundeservice

Afhængig af, hvad henvendelsen drejer sig om, og hvordan du kontakter os (via telefon, chat eller email), skal vi vide, hvem du er, hvilket produkt du har købt og din adresse eller dit telefonnummer. Vi behandler de indhentede oplysninger om f.eks. navn, købshistorik og kontaktoplysninger (e-mail, telefonnummer), så vi kan hjælpe dig. Afhængig af, hvad henvendelsen drejer sig om, er grundlaget for vores behandling af oplysningerne aftalen med dig, jf. GDPR artikel 6, b) eller vores legitime interesse i at kunne håndtere din henvendelse på en hensigtsmæssig måde, jf. GDPR artikel 6, f). Såfremt grundlaget for behandlingen er begrundet i sidstnævnte, har vi vurderet, at vi har en legitim interesse i at behandle dine personoplysninger, så vi kan besvare dine spørgsmål bedst muligt, og at denne interesse vejer tungere end ulempen for dig, når du kontakter os og beder om denne service.

 

Etablering af kundeprofil

Vi vil kunne danne en kundeprofil baseret på købshistorik og tilgængelige oplysninger med henblik på udsendelse af nyhedsbreve, produktinformationer, skræddersyet markedsføring og købsanalyser. Behandlingen er baseret på vores legitime interesse i at kunne administrere dine oplysninger med henblik på udsendelse af nyhedsbreve, produktionsinformationer, skræddersyet markedsføring m.v., jf. GDPR artikel 6, f). og vi har vurderet, at denne interesse vejer tungere end ulempen for dig.

Såfremt behandlingen dog kræver dit udtrykkelige samtykke, jf. GDPR artikel 6, a), vil behandling af dine oplysninger ikke finde sted, medmindre du har samtykket hertil. Se nærmere nedenfor i under punkterne elektronisk markedsføring og markedsundersøgelser og kampagner.

 

Administration af kundekonto

Vi har adgang til din kundekonto, så vi kan administrere dine kontaktoplysninger og eventuelle samtykker til at modtage vores nyhedsbreve, deltage i kampagner eller lignende, som du måtte have givet samtykke til. Da vi samtidig har pligt til at sikre, at dine oplysninger er korrekte, modtager vi også informationer fra tredjeparter med henblik på opdatering af de oplysninger om navn, adresse og telefonnummer, som du har afgivet. Vi har vurderet, at vi har en legitim interesse i at effektivisere kontakten til dig og administrere dine kontaktoplysninger via en kundekonto, jf. GDPR artikel 6, f) og at denne interesse vejer tungere end ulempen for dig, særligt da dette også gør det muligt for dig at kontakte os på en nem måde og for selv at administrere dine kontaktoplysninger hos os.


Brugertilpassede online-oplysninger

Hos Ditur ønsker vi at give vores kunder den bedst mulige markedsføring og relevante informationer. Hvis du er logget på din kundekonto, hvor du er identificeret med e-mailadresse, navn, adresse og købshistorik, bruger vi således oplysningerne fra kundekontoen til at skræddersy indhold til dig, som afspejler din købshistorik, og til at give dig relevante produktanbefalinger på tværs af de enheder, som du er logget på. Hvis du ikke er logget på, bruger vi kun oplysningerne, som er lagret i den cookie, du har accepteret i din browser. Du kan selv slette cookies i din browser, hvis du ønsker det. Grundlaget for behandlingen er dit samtykke, jf. GDPR artikel 6, a).

Ved direkte markedsføring pr. e-mail og sms mv. vil du kun modtage disse, hvis vi har fået dit samtykke, jf. GDPR artikel 6, a).

  • Direkte markedsføring - Markedsføringskampagner: Oplysningerne, som vi indsamler om dig, kan være baseret på sandsynlighedsregning, såsom sandsynlig størrelse af din husstand og din alder. Du vil kun modtage markedsføring baseret på denne profil. Du vil kun modtage direkte markedsføring, hvis du har samtykket hertil, jf. GDPR artikel 6, a).
  • Elektronisk markedsføring: Vi bruger kun dine personoplysninger til at sende dig tilbud og informationer om vores produkter, hvis du har givet dit udtrykkelige samtykke hertil, jf. GDPR artikel 6, a). I den forbindelse bruger vi bl.a. oplysninger om dine tidligere køb til at give dig tilbud, som, vi tror, vil interessere dig. Du kan når som helst trække dit samtykke tilbage ved at kontakte kundeservice.

  • Markedsundersøgelser og kampagner: Kun hvis du har givet dit udtrykkelige samtykke til at deltage i en undersøgelse, kampagne eller lignende på Websiden, opbevarer vi personoplysninger såsom navn, adresse og/eller telefonnummer, køn, fødselsdato, interesser mv. afhængig af, hvad der anmodes om i den enkelte kampagne eller brugerundersøgelse. Grundlaget for behandlingen er dit samtykke, jf. GDPR artikel 6, a).
  • Videreudvikling af tjenester og sikker drift: For at kunne videreudvikle vores tjenester og drive Websiden på god og forsvarlig vis, er vi bl.a. afhængige af at kunne anvende statistik om f.eks. trafik, køb og adfærd på Websiden. Vi kan også have behov for at afdække svindel og træffe foranstaltninger for at forhindre dette. I den forbindelse vil vi nogle gange også bruge personoplysninger til at teste vores systemer. Vi vil så vidt muligt anvende aggregerede data til disse formål. Derudover kan vi behandle dine personoplysninger, når vi giver oplæring til vores ansatte.


Vi har vurderet, at vi har en legitim interesse i at videreudvikle vore tjenester og sikre driften, jf. GDPR artikel 6, f), og at den begrænsede behandling af dine personoplysninger, som vi foretager i den forbindelse, vejer tungere end ulempen for dig som bruger.

 

TV-overvågning

Hvilke personoplysninger:

Ditur behandler billedmateriale uden lyd fra TV-overvågning af Diturs faciliteter, herunder butikker, varehuse, lagre og kontorer. I særlige tilfælde kan følsomme personoplysninger blive behandlet i forbindelse med konkrete hændelser, der sker i overvågede områder. Vi kan efter omstændighederne overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:

  • Databehandlere, som f.eks. det vagtfirma, som forestår overvågning, samt eksterne IT-leverandører som led i drift og support.

  • Advokater og andre rådgivere.

  • Offentlige myndigheder, hvor lovgivningen foreskriver det, herunder Politiet. 


Formålet:

Behandlingen sker med følgende formål:

  • At skabe sikkerhed og tryghed for Diturs medarbejdere, leverandører og kunder

  • At forebygge og opklare kriminalitet og andre utryghedsskabende hændelser

  • At beskytte Diturs aktiver og værdier og tilvejebringe forsikringsmæssig dokumentation, herunder dokumentation i forbindelse med ulykker og tilskadekomst

  • At forebygge og opklare uautoriseret indtrængen på Diturs ejendom

  • Optagelserne kan endvidere blive anvendt ved opklaring af eventuelle kundeklager og tvister m.v., samt driftsoptimering.

Retsgrundlaget:

Retsgrundlaget for behandlingen er EU Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f (interesseafvejning). Elgigantens legitime interesse i behandlingen er at forfølge de formål, som er beskrevet ovenfor. Hvis billedmaterialet fra TV-overvågningen viser strafbare forhold (eller indeholder følsomme oplysninger), er retsgrundlaget for behandlingen Databeskyttelseslovens § 8, stk. 3-5 henholdsvis EU Databeskyttelsesforordningens art. 9, stk. 2, litra f (forfølgning af retskrav).


Opbevaringsperioden:

Såfremt området er overvåget, bliver videooptagelserne opbevaret i henhold til lov om TV-Overvågning. Optagelserne opbevares som standard i maksimalt 21-30 dage og bliver automatisk slettet rettidigt. I forbindelse med indsigtsanmodninger og konkrete sager, opbevares oplysninger så længe det er nødvendigt for at opfylde indsigtsanmodningen, eller så længe det er nødvendigt af hensyn til den konkrete sag.

Hvem får adgang til dine personoplysninger?

I enkelte tilfælde får andre virksomheder adgang til dine personoplysninger:

Samarbejdspartnere: Vi har indgået et samarbejde med udvalgte virksomheder, som går ud på, at disse virksomheder ("Samarbejdspartnere") kan sælge deres varer på Websiden, og i enkelte tilfælde formidler vi Samarbejdspartneres produkter og tjenester (eksempelvis forsikring og finansiering). Hvis du køber et produkt, som leveres af en af vores Samarbejdspartnere, eller bestiller en tjeneste vil Samarbejdspartneren være dataansvarlig for personoplysninger, som behandles for at opfylde købsaftalen. I forhold til vores samarbejdspartnere optræder vi som tjenesteudbyder ("Databehandler"). Spørgsmål vedrørende samarbejdspartnernes behandling af personoplysninger bedes rettet til den pågældende samarbejdspartner.


Brug af eksterne leverandører:

  • Tjenesteudbydere
  • Servicevirksomheder
  • Transportører

Kontaktopplysninger og andre relevante oplysninger, vi har registreret om dig, kan udleveres til leverandøren, hvis du bestiller eksterne tjenester. I tillæg, hvis du har givet samtykke til elektronisk markedsføring, bruger vi følgende typer af eksterne tjenesteudbydere:

  • Annoncenetværk, såsom Google og Facebook
  • Bureauer, såsom markedsføringsbureauer, statistikbureauer og analysebureauer

Dine kontaktoplysninger og andre relevante oplysninger, vi har registreret om dig, kan udleveres til disse tjenesteudbydere. Vi bruger denne type af tjenesteudbydere for at give dig relevant reklame, tilbud, indhold og anbefalinger og for at udføre analyser med det formål at forbedre og videreudvikle vores tjenester. Derudover måler vi, hvordan vi lykkes med dette, bl.a. ved at gennemføre spørgeundersøgelser.

Disse eksterne leverandører har ikke lov til at anvende denne information til andet end at udføre tjenester for os.

  • Offentlig myndighed m.v.: Dine personoplysninger kan i særlige tilfælde udleveres til relevante offentlige myndigheder eller andre institutioner, hvis det er et krav ifølge gældende lovgivning.

 

Adgang fra udlandet

Såfremt Ditur gør brug af underleverandører uden for EU/EØS, sikrer vi, at behandlingen er omfattet af samme beskyttelse, som der gælder inden for EU/EØS, f.eks. hvor EU-Kommissionen har fastslået, at landet har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, hvor der er stillet fornødne garantier, eller hvor der anvendes EUs standardbestemmelser om beskyttelse af personlige oplysninger eller en anden tilsvarende ordning.

 

Sletning

Dine personoplysninger er knyttet til dine køb og vil normalt blive slettet, når der ikke længere er behov for dem for at kunne besvare dine henvendelser, og reklamationsfristen for produktet er udløbet (f.eks. efter 2 år for egne brands), medmindre vi har brug for at gemme oplysningerne i en længere periode for at opfylde andre legitime formål eller lovkrav, f.eks. i regnskabslovgivningen.

Personoplysninger, som vi behandler på grundlag af dit samtykke, slettes, hvis du trækker dit samtykke tilbage.

I stedet for at slette personoplysningerne kan det i enkelte tilfælde være relevant at anonymisere disse. Ved anonymisering forstås sletning af alle identificerende eller potentielt identificerende kendetegn fra det datasæt, der behandles.

 

Dine rettigheder

Her kan du se dine rettigheder, som du til enhver tid kan gøre gældende ved at kontakte os på oplysningerne nedenfor:

  • Tilbagetrækning af samtykke: Hvis du har givet samtykke til at modtage henvendelser fra os med tilbud på varer og tjenester, kan du når som helst trække dette samtykke tilbage. Vi har gjort det nemt for dig at takke nej til sådanne tilbud hver gang, du modtager en henvendelse fra os. Samtykke kan også trækkes tilbage ved at kontakte kundeservice.

  • Anmodning om indsigt: Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig.

  • Anmodning om berigtigelse eller sletning: Du kan også bede os berigtige fejlagtige oplysninger om dig eller slette personoplysningerne helt. Vi vil så vidt muligt imødekomme en anmodning om sletning af personoplysninger, men vi kan ikke gøre dette, såfremt der er tungtvejende grunde til ikke at slette disse, f.eks. krav om, at vi skal opbevare oplysningerne til dokumentationsbrug. Mange oplysninger kan du selv slette. Du kan f.eks. når som helst slette din profil hos os.

  • Dataportabilitet: Du kan anmode om dataportabilitet, bl.a. for personoplysninger, som er afgivet med dit samtykke, eller som har været nødvendige for indgåelse af købsaftalen.

  • For at udøve dine rettigheder kan du kontakte vores kundeservice. Din henvendelse vil blive besvaret hurtigst muligt og senest inden for 30 dage.

  • Vi beder dig bekræfte din identitet eller afgive yderligere oplysninger, før du kan håndhæve dine rettigheder over for os. Vi gør dette for at være sikre på, at vi kun giver adgang til personoplysningerne for dig - og ikke for én, som blot giver sig ud for at være dig.

  • Klage til tilsynsmyndigheden: Hvis du er uenig i måden, som vi behandler dine personoplysninger på, kan du indsende en klage til Datatilsynet eller kontakte os. Du kan finde nærmere information om din klageadgang på Datatilsynets hjemmeside her.

Er du interesseret i at vide mere om sikkerhed og privatliv i forbindelse med færden på internettet, bør du være opmærksom på og vide noget om cybersikkerhed, som du kan læse mere om her.



Cookies på Ditur.dk

Cookies er små tekstfiler, der gemmes på din enhed og bruges af webstedet til at gøre din oplevelse mere smidig og personlig. 

Nogle cookies udfører nødvendige funktioner på webstedet. Cookies hjælper os også med at forstå, hvorfor du besøger webstedet, så vi løbende kan optimere og målrette webstedet til dine specifikke behov og interesser. Cookies husker f.eks. varer, der er lagt i en indkøbskurv, om du har besøgt webstedet før, om du er logget ind, og hvilket sprog og hvilken valuta du foretrækker at se på webstedet. Vi bruger også cookies til at målrette vores reklamer specifikt til dig på andre websteder. Oftest bruger vi cookies som en del af vores service for at vise dig indhold, der er så relevant for dig som muligt.

Pixels er små stykker kode på vores websted, som vi bruger til at registrere konverteringer via webannoncer.

De hjælper os internt på vores websted med at målrette ekstern reklame til kundegrupper på baggrund af deres interesser.

Dette websted bruger forskellige typer cookies. Nogle cookies placeres af tredjepartstjenester, der vises på vores sider.

En betingelse for brugen af cookies er, at du har givet dit samtykke til brugen af dem. Det er tilstrækkeligt, at du giver dit samtykke én gang for hvert formål. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagekalde dit samtykke til cookiepolitikken på vores websted.

Du kan finde flere oplysninger om, hvordan vi behandler personoplysninger i vores politik om personoplysninger.


Handelsbetingelserne er senest opdateret 29/06/2021.