Handelsbetingelser

1

Nedenfor finder du handelsbetingelser for Ditur.dk:

 

Generelle oplysninger

Ditur.dk drives i Danmark af:

Ditur.dk ApS

CVR. NR.: 35636919

Adresse: Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager

Email: kontakt@ditur.dk

Telefon kundeservice: 60570735

 

E-mærket:

Ditur.dk er en e-mærket netbutik, og du kan vælge af benytte dig gratis af e-mærket sagsbehandling. Dette er din sikkerhed for, at vi lever op til gældende dansk lovgivning. Du er desuden omfattet af e-mærket køberbeskyttelse hos Ditur.dk.

 

Betalingsprocedure
Ditur.dk er åben 24 timer i døgnet. Du kan derfor altid handle. Du handler ved at tilføje varer til indkøbskurven, herefter går du til kassen, hvor du sikkert og nemt kan betale for dine varer.

Alle transaktioner gennemføres med betalingsformidleren Reepay, som samarbejder med Nets og Teller.

Hos ditur.dk accepterer vi følgende korttyper: Visa, Mastercard, Dankort, Maestro, Mobielpay og Viabill.

Når køber bestiller med kreditkort, ”reserveres” beløbet af Reepay på købers konto. Det betyder, at køber ikke længere kan disponere over det reserverede beløb, efter bestillingen er godkendt og afsendt. Ovenstående håndteres af betalingsudbyderen Reepay, som reserverer pengene på købers kort, men pengene trækkes naturligvis først når forsendelsen har fundet sted.

Yderligere tilbyder vi betaling med bankoverførsel. Vi sender først uret når vi har betalingen og derfor vil behandlingstiden afhænge af transaktionstiden. Vi gør ligeledes opmærksom på at du ved denne betalingsform ikke er dækket af indsigelsesordningen.

Bankoplysninger fremgår af ordreseddel, men kan også udleveres ved kontakt til kundeservice.

 

 

ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

 

Annullere ordre

Ditur.dk kan vælge at annullere en ordre, hvis det ikke er muligt at levere en vare. Du vil blive underrettet herom, hvis dette skulle ske.

Persondata
Ditur.dk behandler oplysninger om køber. Behandlingen består af kundeadministration og markedsføring.
Første gang, der købes en vare på ditur.dk, bliver køber registreret som kunde. De personlige oplysninger, der registreres, er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. ditur.dk registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis køber indtaster en sådan i forbindelse med købet.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig:

Der videregives følgende oplysninger til GLS:

Navn, adresse, e-mail og telefonnummer.

Oplysningerne opbevares minimum fem år, idet bogføringsloven stiller krav herom. Hvorefter de slettes.
Bliver ditur.dk opmærksom på, at oplysninger om køber er forkerte eller vildledende, er ditur.dk berettiget til at rette eller slette oplysningerne, således at behandlingen kan ske på et rigtigt grundlag.

Den dataansvarlige på www.ditur.dk er Ditur.dk ApS.
Som registreret hos Ditur.dk ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt@ditur.dk

Levering

Ditur.dk tilbyder hurtig og sikker levering af din ordre i samarbejde med GLS.

Leveringen hos Ditur.dk koster 29 kr. uden omdeling og 49 kr. med omdeling.

Leveringstiden er som regel 1 hverdag såfremt uret er på lager, lagerstatus kan ses under alle modeller. Er pakken med dit ur ikke ankommet i løbet af 5 hverdage bør du kontakte kundeservice, som hurtigt kan lokalisere pakken.

Modtager du en beskadiget pakke bør du tage et billede af pakken og undersøge dens indhold. Du kan derefter kontakte kundeservice, hvor I vil aftale om hvorvidt du skal have pengene retur, eller modtage en ny vare. I tilfælde af du har modtaget en pakke med forkert indhold, bør du kontakte kundeservice hurtigst muligt, hvor du kan få byttet indholdet til det rigtige. I tilfælde af at pakken har været åbnet, opfordrer vi til at du nægter at modtage pakken. Modtager du pakken og opdager efterfølgende at den har været åben bør du straks derefter tage et billede og kontakte kundeservice. Når du kontakter kundeservice, sikrer det en hurtig behandlingstid, hvis du har dit ordrenummer klar.

Hvis leveringstiden afviger fra standarden, vil det stå under den enkelte model. Leveringstiden afviger, hvis uret ikke er på lager.
Vi sender til hele Danmark og alle ø’er. Ved ikke-brofaste ø’er gælder dag-til-dag levering ikke her kan leveringstiden variere op til 5 hverdage. Ved forespørgsel kan der laves aftale om levering til andre EU lande end Danmark.

 

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Det betyder, at du kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Det afhænger af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv afholde fragtomkostningerne.

Varen sendes til:

Ditur.dk ApS, Elmegårdsevej 12, 8361 Hasselager

For at sikre dig en hurtig og god service vil vi opfordre dig til at tage et billede, der illustrerer fejlen eller manglen og derefter sende billedet samt en detaljeret beskrivelse til kontakt@ditur.dk.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 99 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 99 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 99 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kontakt til kundeservice på kontakt@ditur.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelsesretten forfalder ved valg af indgravering af uret. 

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Fortrydelsesretten kan også udøves ved brug af standardfortrydelsesformularen, der vedlægges forsendelsen:


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Til: Ditur.dk ApS, Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager, mail: kontakt@ditur.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Ordrenummer______________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _________________________

Forbrugerens navn: ________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Ditur.dk ApS, Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse ved forudgående aftale – kontakt her kundeservice på kontakt@ditur.dk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på kontakt@ditur.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 23-09-2020