Reklamation
Du har 2 års reklamationsret på alle varer købt hos Ditur.
Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter at fejlen er konstateret og senest 2 måneder efter. Inden du sender din vare ind som reklamation, beder vi dig kontakte vores kundeservice med det problem, du oplever. For at kunne hjælpe dig bedst muligt, beder vi dig vedlægge et billede og/eller video samt angive dit ordrenummer og en beskrivelse af problemet.
Hvornår skal jeg oprette en reklamation? +
Du skal oprette en reklamation, hvis du enten:
- Har modtaget en forkert vare
- Har modtaget en defekt vare
- Har modtaget en mangelfuld vare, og manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug
Hvordan opretter jeg en reklamation? +
- Oplever du fejl på din vare, efter du har taget den i brug, skal vi have din vare ind som en reklamation, så vi kan udbedre fejlen eller ombytte til en ny.
- På portalen bliver du bedt om at indtaste dit ordrenummer og e-mail, hvorefter du kan vælge produkt på din ordre, du ønsker at reklamere over. Det er her vigtigt at du vælger årsag samt skriver en uddybende kommentar til reklamationen.
- Dernæst kan du hente din pakkelabel, der påsættes din pakke, som du sender ind til os.
- Herefter er du klar til at sende din reklamation afsted hos din nærmeste GLS shop.
Hvad koster en reklamation? +
Er reklamationen berettiget, betaler vi fragtomkostningerne. Det er derfor vigtigt, at du opretter din reklamation på denne side, så du benytter vores pakkelabel til din reklamation.
Hvor lang tid tager en reklamation? +
Når vi har modtaget reklamation, går vores reklamationsteam i gang med at behandle denne. Vi har 2-7 dages behandlingstid på reklamationer. Dog kan behandlingstiden i travle perioder vare op til 14 hverdage. Omhandler din reklamation en vare fra et af vores autoriserede brands, er vi nødsaget til at sende din vare ind til forhandleren. Her er behandlingstiden længere og kan tage 2-6 uger. Du vil blive underrettet herom.
Indlevering af reklamation i fysisk butik +
Du har mulighed for at indlevere din reklamation i en af vores fysiske butikker. For at reklamere i en af vores butikker, skal der udfyldes en seddel med dine oplysninger samt årsag til reklamation, så vores reklamationsteam bedst muligt kan håndtere din reklamation. Denne seddel udfylder du sammen med vores butikspersonale inde i butikken.
Reklamationsproces
- Start din reklamation og indtast dit ordrenummer og e-mail
- Vælg produkt på din ordre og angiv årsag samt uddybende kommentar til din reklamation
- Registrér din reklamation og hent din pakkelabel
- Påsæt pakkelabel uden på pakken
- Pak din reklamation forsvarligt og send den ind til os
- Afvent svar fra vores reklamationsteam